2010. november 29., hétfő

Rozmaringgal füstölt nyúlgerinc, petrezselyem-pestóval, leveles tésztába bújtatva (en croute) - Sajtkukac


Hozzávalók:
500 g nyúlgerinc
vaj
só, bors
a füstöléshez
1/3 bögre rizs
1/3 bögre feketettea levél
3 ek nádcukor
3-4 ág rozmaring
a pestóhoz
1 csokor petrezselyem
egy marék rukkola
1 gerezd fokhagyma
egy marék dió, szárazon megpirítva
1 ek dióolaj
2 ek olívaolaj
só bors
az en croute sütéshez
egy csomag leveles tészta
1 tojás, felverve

a körethez:
csicsóka
olaj, vaj
só, bors

A húsdarabokat sóztam, borsoztam, majd forró vajon gyorsan körbepirítottam.
Az öntöttvas wokot 3-4 nagyobb darab alufóliával kibéleltem, hogy a szélén is bőven túllógjon.
Az aljába szórtam a rozmaringágakat, a cukrot, a rizst és a teát, majd alágyújtottam. Mikor füstölni kezdett ráraktam egy fém zöldségpárolót (ez a lábakon álló, lyukacsos alaptípus) és arra a húsokat.
A wok tetejét is hasonlóképpen kibéleltem alufóliával, s mikor rátettem a fedőt, a két túllógó alufóliadarabot szorosan összetekertem, hogy a füst odabent maradjon. Ilyenkor már esetleg érdemes kisebbre venni a lángot.
Közben a pestóhoz valókat aprítógépben krémesre kevertem és sóval, borssal igazítottam az ízén.
10-12 percnyi füstölés után kiszedtem a nyúlgerinceket, megkenegettem őket a pestóval, majd a levelestésztába csomagoltam, azt felvert tojással lekentem és előmelegített sütőben (200ºC) aranybarnára sütöttem.
A körethez a csicsókákat megpucoltam, hasábokra vágtam és vaj-olaj keverékén megsütöttem. Nem lesz olyan ropogós, mint a krumpli, de izgalmas ízével feldobja az ételt.

Jó étvágyat kíván hozzá:
Sajtkukac
http://www.sajtkukac.hu/?p=4235

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése