2010. november 30., kedd

Konfitált nyúlgerinc vargányás burgonyafelfújttal és fehérbor redukcióval - Caviar et Lentille


A filéket úgy éreztem vétek lenne túlbonyolítani, így a konfitálás mellett döntöttem és a fehérbor redukcióval igyekeztem feldobni.

A gerincfiléket sóztam, borsoztam, vékonyan megkentem szőlőmagolajjal és mellé szórtam az aprított kakukkfüvet. Lefedve egy órát pihentettem, aztán egy lábosba tettem a libazsírral együtt és felforraltam, majd lassú tűzön 1 órát konfitáltam. Kivettem a zsírból a filéket és leitattam róluk a zsírt. Tálalás előtt száraz serpenyőben minden oldalukat megpirítottam. Közben a fehérbort a harmadára sűrítem, sóval, fehér borssal ízesítem és vajjal montírozom. Tálaláskor még pár csepp dióolajjal fűszerezem. Dióecettel meglocsolt freeze salátával, pár szelet körtével könnyed vacsora, a vargányás burgonya szufléval kiadós ebéd.

Hozzávalók:
500 g nyúlgerinc filé
500 g libazsír
sóvirág, frissen őrölt bors
friss kakukkfű
szőlőmagolaj

375 g száraz fehérbor
50 g vaj
só, fehérbors
dióolaj


Vargányás burgonyafelfújt
A burgonyát megfőztem a tejben, aztán botmixerrel pürésítettem. Hozzáadtam a vajat és az apróra vágott vargányát. Sóztam, borsoztam és mikor kihűlt kissé belekevertem a tojássárgákat, majd a csipet sóval felvert tojásfehérjéket. Kivajazott szufléformákba tettem és vízfürdőben 180 fokon 25 percet sütöttem.

Hozzávalók:
500g burgonya
3 tojás sárgája
4 tojás fehérje
250 ml tej

frissen őrölt bors
100 g vaj
10 g szárított vargánya

Jó étvágyat kíván hozzá:
Caviar et Lentille
http://kaviareslencse.blogspot.com/2010/11/konfitalt-nyulgerinc-es-olivas-nyulcomb.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése