2012. április 5., csütörtök

Pataki nyúl bacon kabátban

Pataki receptversenyünkre érkezett:


Hozzávalók:

1 egész nyúl
Burgonya

Bors
Vaj
Kakukkfű
Bacon

Az egész nyulat alaposan megmostam, majd megszárítottam. Eltávolítottam a belsőségeket (most olyan sikerült vennem, amiben a szíve és a tüdeje még a helyén volt) és a hártyákat.

A megtisztított nyulat kívül-belül bedörzsöltem sóval és egy kevés borssal. A hasüregébe néhány ág kakukkfüvet rejtettem, majd betakartam a hasi lebennyel. A vékonyra szeletelt baconnel borítottam, hogy szaftos maradjon a hús a sütés végére is.
Az így bebugyolált nyulat betettem az alaposan beáztatott Európa tálba.
A meghámozott burgonyát közepes karikákra szeltem, vajjal alaposan kikent jénai tálba rétegeztem. A rétegek között sóztam, borsoztam, valamint vajjal megkentem.

A lefedett Európa tálat, valamint az alufóliába borított jénait hideg sütőbe helyeztem, majd a hőfokot 180ºC-ra állítottam. Kb 45 percnyi sütés után a nyúlról és a burgonyáról levettem a fedőket, a hőfokot 200ºC-ra emeltem.
A burgonyát így pár perc alatt megpirítottam. A nyulat még kb negyed órán át sütöttem.

Ha a hús elkészült, a tálat a sütőből kivéve tűzálló fa felületre tettem, a nyulat feldaraboltam, majd a friss kakukkfűvel meghintett burgonyával tálaltam.

Kovács Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése