2011. június 1., szerda

Borban, kakukkfűvel pácolt nyúlcomb spárgával - boros versenyünk pályázottja


A recepthez a Bock pincészet való 2008-as Cardonnay-t használtam.

Hozzávalók 2-3 személyre:
3 db nyúlcomb
15 szál kakukkfű
4 dl fehérbor
1 csomag spárga
só, fehér bors
2 dl tejszín
1 ek búzaliszt
olaj

A nyúlcombokat kicsontoztam, a kakukkfű felével megszórtam és egy éjszakára hűtőbe tettem a 2 dl száraz fehérborral leöntve.
Miután kivettem a pácból a combokat lecsöpögtettem, sóztam és kiklopfoltam (nem túl vékonyra) végül néhány szál spárgával a belsejében felgöngyöltem egy darab alufólia segítségével, amivel szaloncukor szerűen becsomagoltam.
Ezután kevés olajon, serpenyőben elősütöttem a combokat fóliástul.
Utána 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15 percig sütöttem.
Közben a mártáshoz a tejszínt elkevertem a maradék borral és kakukkfűvel, sóztam, borsoztam és alaposan összeforraltam, hogy az alkohol elillanjon, végül a liszttel besűrítettem.
A kész nyúltekercseket átlósan szeletelve a mártással roppanós spárgával és vegyes zöldséggel tálaltam.

Készítette: Szabó Tímea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése