2010. december 1., szerda

Zöldséges, mustáros nyúl - Sajtkukac


Hozzávalók:
1 egész nyúl
liszt
4-5 ek olaj
2 nagy póréhagyma
1 szál szárzeller, szeletelve
4 nagyobbacska sárgarépa, felkarikázva
3 gerezd fokhagyma, apróra vágva
só, bors
kakukkfű
rozmaring
1 szegfűszeg
2 ek zsálya
2 ek koriander mag
2,5 dl száraz fehérbor (nálam Szabó Gyula bácsi hegyaljai Furmintja)
5 dl alaplé
1-2 evőkanál Dijoni mustár
1 nagy köteg friss petrezselyem, apróra vágva

A nyúldarabokat szárazra törölgettem, sóval borssal megszórtam, majd lisztbe forgattam. Az olaj felét egy serpenyőben megmelegítettem (érdemes olyat használni, amit később a sütőbe is be tudunk tenni) és a húsdarabokat alaposan átpirítottam rajta.

A husit papírtörölközőre szedtem majd félretettem. A maradék olajat a serpenyőbe öntöttem, ment rá a hosszában kettészelt, majd félkarikákra vágott póréhagyma, a fokhagyma és a koriander. Kevergetve pár percig sütöttem, majd hozzáadtam a répát és a zellerszárat is. A zsályát is belekeverve jó alaposan összeforgattam.

A lángot nagyobbra véve hozzáöntöttem a bort, felkapargattam az esetlegesen leragadt darabkákat a serpenyő aljáról és a felére beforraltam a levet.

Végül a nyúldarabokat és a többi fűszert is beletettem, az alaplével felöntöttem, letakartam és előmelegített (170 ºC) sütőbe toltam.

Nekem valamivel több mint egy óra kellett, hogy jó puha legyen a hús.

Ekkor a tűzhelyen még forraltam egyet (soknak találtam a levet), belekevertem a mustárt, megszórtam a petrezselyemmel és mehetett is az asztalra.

Jó szokásomhoz híven picit előfőzött, majd sütőben ropogósra sütött krumpli ment mellé (mit tegyek, ez az aktuális kedvenc).


Jó étvágyat kíván hozzá:
Sajtkukac
http://www.sajtkukac.hu/?p=3344

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése