2011. július 11., hétfő

Tandoorban sült nyúl


Szép is lenne, ha ilyen csodaszerkezet is állna a lakásomban. Sülnének a finomabbnál finomabb naan-ok és gyakorta készítenék tandoori masala fűszertől pirosló, joghurttól omlós húsokat.
De jelenleg tandoor híján vagyok, így a platnin sülnek a kenyerek és a sütőben készítem a húsaimat. Ezúttal egy tisztes adag nyúlcombbal utaztam keletre.

A nyúlhúsnál már megfigyeltem, hogy kifejezetten hálás a pácolásért és jól viseli az erőteljes fűszerezést. Épp ezek a tulajdonságai tették tökéletesen alkalmassá, egy jó kis tandoori fűszerezésű pácban való sütögetésre.

Hozzávalók a tandoori nyúlcombokhoz:
1 kg nyúlcomb (4 db)
2 nagy doboz joghurt
4 dkg tandoor masala


Elkészítés:
A nyúlcombot megmosom, majd egy széles, de nem túl mély műanyagdobozba pakolom. A joghurtot kikeverem a fűszerrel és az egésszel nyakon öntöm a combokat. Úgy rendezem a húsokat, hogy mindegyiket fedje a fűszeres pác, majd a dobozra rápattintom a fedelét és a húst nagyjából 24 órára a hűtőbe teszem.
Másnap a sütőt 185 fokra előmelegítem, a húsokat a pácból kiemelem, de nem szedem le róluk a fűszeres pácot, hanem azzal együtt helyezem tepsibe. A tepsit alufóliával lefedem. Nagyjából 1-1 1/2 óra után húsvillával ellenőrzöm a húst. Ha fut benne a villa, akkor a fóliát leszedem és hagyom, hogy a joghurtos pác egyfajta kéregként rásüljön a húsra.
Köményes-hagymás rizzsel tálalom.

A receptet Mirelle Konyhája készítette.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése