2011. május 18., szerda

Narancsos nyúl gyömbéres karalábé pürével - Gabojsza konyhája

Tizenkilenc évig nem ettem nyulat. Mit hagytam ki!... Mostanában próbálom bepótolni az elvesztegetett időt, igyekszem hetente készíteni valamit nyúlból. Ezúttal narancsos pácban sütöttem, karalábé pürével körítve.

Hozzávalók 4 személyre:
  • egy konyhakész nyúlcomb
  • 2 ek olívaolaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • fél narancs reszelt héja és leve
  • só és frissen őrölt bors
A körethez:
  • 1 karalábé
  • csipet őrölt gyömbér
  • zöldség alaplé
  • só és frissen őrölt bors
  • 1 ek kemény (érlelt) juhsajt, reszelve (pld. pecorino)

Elkészítése:


A nyúlcombot megmosom (különösen figyelve az esetlegesen rajtamaradt szőrökre), konyhai papírtörlővel megszárítom.

Elkészítem a pácot:
jó minőségű olívaolajba belereszelem a narancs héját, belefacsarom a levét, tekerek bele borsot, megsózom, belekeverem a szeletelt fokhagymát és jól összekeverem.

A nyúlcombokat
sütőtálba helyezem, majd a sűrű, illatos páccal wellness masszázsban részesítem, rájuk öntöm a maradék pácot, befedem alufóliával és betolom a 180 fokos sütőbe, ahol puhulásig sütöm.
Ha már puha a nyúlhús, leveszem a fóliát és a szafttal gyakran locsolgatva szép pirosra sütöm. A kész combokat melegen tartom, a maradék szaftot forralással besűrítem.

A körethez
meghámozom és feldarabolom a karalábét, majd alaplében puhára főzöm. Kevés főzőlével pürésítem, belekeverem a reszelt juhsajtot, majd őrölt gyömbérrel, frissen őrölt borssal, sóval (ha szükséges) ízesítem.

Az eredeti recept itt található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése