2011. május 23., hétfő

Gesztenyés nyúlgöngyöleg csoki szósszal - boros versenyünkre érkezett


Nyúl színhúsból - amin a hasi lebenyek is rakta vannak - látványos, kreatív ételek készíthetők. Ez a gyümölcsös, gesztenyés rolád a csokoládészósztól lesz igazán különleges, amihez a Bock Pincészet Hárslevelű borát használtam fel.

Hozzávalók, 4 személyre:
500 g Tatrabbit egész hát csont nélkül hasi lebennyel (én ezt az Intersparban vettem, és a dobozra színhús volt ráírva, de az előbbi megnevezés a helytállóbb),
200 g édes gesztenyepüré,
100 g aszalt szilva,
só,
színes tört bors,
50 g vaj,
2 ek olíva olaj,
1 gerezd fokhagyma,
1 ágacska rozmaring + zsinór,
folpack
A csokoládészószhoz:
2 tojás sárgája,
150 ml félédes fehérbor,
1 ek cukor,
50 g étcsokoládé
Továbbá:
vegyes friss saláta,
fagyasztott málna

Elkészítése:
A hús két darabban lesz a csomagban.
A hasi lebennyel együtt terítsük ki mindkét darabot. A belsejét sózzuk, borsozzuk.
Majd a gerinc menti hústól balra eső lebenyeket fedjük be a gesztenyemasszával.
A töltelék közepére helyezzük függőlegesen az aszalt szilva szemeket.
Majd balról jobbra tekerjük fel a húst.
A húsokat kötözzük körbe a zsinórral, hogy egyben maradjanak, majd tekerjük be több rétegben folpackba. A csomagok végeit szintén kössük el.
Tegyük a tekercseket párolóbetétes edény tetejére, alulra víz kerüljön.
Én Thermomixben készítettem a Varoma tálakban.
A mélyebb Varoma tálba tettem a húscsomagokat, erre tettem a kisebb tálat, amin burgonyakockákat helyeztem.
110 fokos (Varoma fokozat) gőzben, lefedve kell 40 percet gőzölni a húsokat.
Majd hagyjuk a gőzben langyosra hűlni.
A tekercseket csomagoljuk ki, és az olíva olajon, vajon a rozmaringgal, és fokhagymával együtt süssük pirosra minden oldalukat.

TIPP: Ezzel a gőzöléses módszerrel nagyon omlós, puha lesz a nyúlhús.
A szószhoz keverjük össze egy gyorsforralóban a tojás sárgát a borral, és a cukorral, majd közepes hőfokon, folyamatosan kevergetve sűrítsük be.
Még forrón keverjük bele az étcsokoládé darabokat is.
A húst szeleteljük ujjnyi vastagokra. A forró csokoládéval, a jeges málnával, és friss salátával tálaljuk.

Készítette: Rita Konyhája
Az eredeti recept itt található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése