2011. március 31., csütörtök

Meggyes nyúl paté tésztában sütve - Ancsa receptje


Hozzávalók a tésztához: 350 g fehér finomliszt (BL55), 180 g vaj szobahőmérsékleten, 1 evőkanál konyak, 2 db tojás, 1 tojássárga a tészta megkenéséhez, őrölt bors

Hozzávalók a töltelékhez: 2 db nyúlcomb, egy tenyérnyi libaháj, 2 db salotta, 2 evőkanál balzsamecet, 2 evőkanál portói, 1 db tojás, 60 g aszalt meggy, 1 teáskanál kínai ötfűszer, só bors, vaj sütéshez

Tálaláshoz: házi savanyúság, csípős mustár

A vajat összegyúrom a liszttel, majd hozzáadom a tojásokat, borsot, és a konyakot. Összegyúrom, majd fóliába tekerve pihentetem a hűtőben legalább fél órát.
A húst lefejtem a csontokról, lehetőleg szeletekre vágom, majd öntöttvas serpenyőben vajon hirtelen barnára sütöm. Félreteszem őket hűlni. A visszamaradt vajra rádobom a nagyon finomra vágott hagymát, majd mikor üvegesedik, felöntöm portóival és balzsamecettel. Felkapargatom a suc-öt, sűrűre forralom pillanatok alatt.
A kihűlt húst a libahájjal együtt ledarálom, hozzáadom a serpenyőben lévő lét. Gazdagon sózom, borsozom, hozzáadom a tojást, a kínai ötfűszert, és a meggyet. Összekeverem a hozzávalókat, és félreteszem.
A tésztát kivettem a hűtőből, és két részre osztottam 1:2 arányban.
Félcenti vastagra nyújtottam mindkettőt. A nagyobbikkal kibéleltem a 20 cm átmérőjű magas, kivajazott, -lisztezett piteformát. Belekanalaztam a tölteléket, beborítottam a kisebbik kinyújtott
tésztával, vágtam két lyukat a tetején az eltávozó gőznek. Megkentem
tojássárgájával.
250 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütöttem, majd lekapcsoltam 180 fokra, és 30 percet kapott még. Megvártam míg langyosra hűl, majd házi vegyes savanyúsággal és zöldborsos mustárral tálaltam.

Ancsa receptjeit a blogján is elolvashatja!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése