2011. augusztus 24., szerda

Nyúllakoma

A nyúlhússal kapcsolatos eddigi megfigyeléseim arra vezettek, hogy a készítendő ételt vagy lassan pároljam vagy pácoljam be jó előre, ha ízletes lakomára vágyom. Így aztán a mai ebédhez mindkét módszert felhasználtam. Egyfelől készítettem egy paradicsomos szószban párolt-főtt nyúlcombot, másrészt kisütöttem egy tisztes adag nyúlszínhúst, ami közel egy napi pácolódott. Mindkét étel esetében omlós és ízes hús lett az eredmény.
Tegnap délután előkészítettem a tabaki szószt, amiben aztán majd' egy napig a hűtőben pácolódott a hús.

Tabaki nyúl
1/2 kg nyúlszínhús
1 nagy doboz tejföl
6-7 gerezd fokhagyma
2 csipet só
1 tk szárított kakukkfű

A nyúlhúst megpucolom, kisebb darabokra metélem. A tejfölt egy nagyobb, fedeles edénybe borítom. Fokhagymapréssel a tejfölre csavarom a gerezdek legjavát, majd sózom és fűszerezem még. Alaposan elkeverem a tejfölt, végezetül belefektetem a hússzeleteket. Az edényt lefedem és másnap délig a hűtőben hagyom.
Délben egy mélyebb serpenyőben 2 ujjnyi olajat melegítek, majd közepesnél valamivel nagyobb lángon átsütöm a tejfölös húsokat. Krumplipürével kínálom.

A receptet Mirelle Konyhájától kaptuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése