2011. június 15., szerda

Nyúlgombóc meggyszósszal, édesburgonyával

Hozzávalók a nyúlhús gombóchoz 2-3 főre:
500 g főtt nyúleleje,
1 tojás sárgája,
1 ek kukoricaliszt,
só,
bors,
2-3 levél friss bazsalikom

Hozzávalók a püréhez:
60 dkg édesburgonya,
só,
tört színes bors,
1 kis fej hagyma,
3 dkg vaj

Hozzávalók a meggyszószhoz:
1 üveg magozott meggy,
méz vagy más édesítő (cukor, diabetikusan xilit) ízlés szerint,
½ mk őrölt fahéj,
100 ml víz,
1 ek kukoricakeményítő


Elkészítés:
A húst főzzük puhára. Érdemes levesnek megfőzni, így sokkal ízletesebb lesz.
A nyúlelejéről fejtsük le a húst.
Nekem ez lemérve éppen 200 gramm mennyiség volt.
Ehhez adtam a tojás sárgáját, a fűszereket, és egy evőkanálnyi kukoricalisztet.
A masszát mixerrel aprítsuk, pépesítsük.
A masszából diónyi golyókat formáztam, amiket forrásban lévő vízben addig főztem, amíg fel nem mentek a víz tetejére.
A püréhez megfőztem a meghámozott, és kockára vágott édesburgonyát.
A hagymát felaprítottam, a vajon megdinszteltem.
Ezzel és sóval, borssal összetörtem a főtt burgonyát.
A bontott meggyet a levével együtt tegyük fel édesítővel, és a fahéjjal főni. Amikor forr, habarjuk be a vízzel kikevert keményítővel.

Készítette: Rita Konyhája
Az eredeti recept itt található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése