2010. december 1., szerda

Nyúlcombok, egyszerűen, fűszeresen, olívabogyós csicsókával, sült répával - Dió Bisztró



A combokat előző este bepácoltam, úgy, mint amikor konfitáláshoz készítem elő a húst. Tehát durva sóval összekeverem a kakukkfüvet, az összetört babérlevelet, rozmaringot, borsot. Jó alaposan bedörzsölöm vele a húst, egy éjszakára a hűtőbe teszem.

Másnap letörlöm róla a pácot, apróra vágott hagymát pároltam, majd erősebbre vettem a lángot és körbe pirítom a húst, figyelni kell a hagymára ne égjen le, visszavettem a hőfokot hozzáadtam a bort, hagytam párolódni. Közben előmelegítem a sütőt 200 fokra. A tepsibe vaj, olíva olaj keveréket melegítettem.

A vaj másik felét feldaraboltam a combokra tettem. Meglocsoltam ½ citrom levével. Kb.15-20 perc, akkor jó, ha beleszúrunk egy éles kést és elválik a csonttól, ez nagyon hamar bekövetkezik, figyeljünk, ne olvassunk regényt közben, egy kis bor, zene jöhet, de ne távolodjunk el a sütőtől 3 m-nél messzebbre:) kivéve, ha beállítunk egy csörgőórát:)

Hozzávalók: 2 főre
• 4 db egész nyúlcomb
• 1 citrom
• 1 ág rozmaring lehet szárított is 1 tk
• 2-3 ág kakukkfű ha szárított 2 tk
• 2 ek olívaolaj
• 10 dkg vaj
• 1 gerezd fokhagyma
• 2 db közepes hagyma, (lehet vegyesen újhagyma, póré, vagy vöröshagyma is)
• 1,5 dl fehérbor
• só, bors frissen őrölve

gremolátához:
• 1 csokor petrezselyem
• a citrom héja lereszelve
• 1 gerezd fokhagyma átnyomva, vagy nagyon apróra vágva
Tálaláskor ezzel a keverékkel szórtam meg a húst. Ez azért jó, mert üde friss ízt ad a húsnak.

körethez:
• 50 dkg csicsóka
• 30 dkg burgonya
• 10-20 szem olíva bogyó durvára vágva
• vaj, tejszín, szerecsendió, só, színes bors
Gyakorlatilag egy krumplipürét készítünk. A csicsókának magas a rost tartalma, alacsony a keményítő tartalma, ezért kell a krumpli mellé, kicsit édesebb a csicsóka, mint a krumpli, ezért jó az olíva bogyó.
Finom lesz, bátorság…

sült répához:
• fejenként 3 db répa
Elő kell főzni sós vízben kb.10 perc alatt, majd mehet a sütőbe a hús mellé, külön tálban olajjal meglocsoljuk, kakukkfüvet szórunk rá. Együtt sülnek meg a hússal kb.15-20 perc alatt. A répa sütve egy teljesen más dimenzió önmagához képest.

Jó étvágyat kíván hozzá:
Dió Bisztró
http://diobisztro.blogspot.com/2010/11/nyulcombokegyszeruen-fuszeresen.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése